Arealplaner, Nyheter, Politikk

Høring og offentlig ettersyn i vedtak om oppheving av reguleringsplaner

Oversiktsbilde Røros Bergstad

Røros kommune har startet et arbeid med å oppheve (slette) eldre reguleringsplaner. Dette er planer som har gått ut på dato i form eller innhold, og som ikke er anvendelige når du for eksempel skal søke om et byggearbeid på eiendommen og kommunen skal behandle byggesaker. Når planene er slettet, vil det som hovedregel være kommuneplanens arealdel som gjelder ved behandling av byggesaker. Målet er å få raskere og enklere byggesaksbehandling.

Vedtaket om å oppheve gamle reguleringsplaner legges nå ut til høring og offentlig ettersyn.

Hvilke planer skal oppheves?
Røros kommune foreslår å oppheve i alt 58 reguleringsplaner. En liste over disse planene, med en foreløpig begrunnelse, finner du på våre nettsider. Du kan finne en oversikt over de  kartløsningen vår her.

Hvis du har innspill eller merknader kan du sende disse til oss på postmottak@roros.kommune.no, eller per post til Røros kommune, Bergmannsgata 23, 7374 Røros, innen 13. september 2021.

Hva gjør du nå?
Dersom du ønsker mer informasjon finner du en mer informasjon om planarbeidet på våre nettsider.

Hvis du ikke finner svar på dine spørsmål på nettsiden vår, kan du ta kontakt med oss på postmottak@roros.kommune.no eller ringe 72 41 94 00.