Bygge og bo, Natur og miljø, Nyheter

Vi bytter til el-varebiler! De to første er allerede i bruk

bilde av to varebiler med kommunens logoer

Et mål i klimaplanen vår, er å gå fra bensin og diesel til el-bil på alle biler i kommunens tjenester. Dette gjør vi gradvis. Vi venter til de eldre bilene skal byttes til nye, og da velger vi el-bil så langt det lar seg gjør.

Vi startet med å bytte alle personbiler med elbil, og det har vi nå gjort. Nå går vi videre, og bytter ut varebiler.

I februar i år tok vi i bruk de to første varebilene. Den ene er det renholderne våre som skal bruke, og vaktmestrene skal bruke den andre.

bilde av to varebiler med kommunens logoer

Våre to første el-varebiler!

Erfaringa med å bruke elbil er god så langt. Nå gleder vi oss til å bruke de nye el-varebilene, og få erfaring med det.

Du kan lese mer om hvorfor vi bytter til elbil i klimaplanens strategi 2: Vi reduserer utslippet og hever bo-og livskvaliteten (side 16 til 17).

Klima- og miljøplan Røros kommune 2018-2030 (pdf)