Kommunen har boliger til personer som har behov for særlig tilpasning, hjelpe- og vernetiltak på grunn av alder, funksjonshemming eller av andre årsaker.
Røros kommune har total 57 boliger beregnet for mennesker som av ulike grunner har behov for tilrettelagt bolig.
Du finner søknadsskjema og kontaktinformasjon på forvaltningskontoret sine sider.
Søknadsskjema fylles ut og sendes forvaltningskontoret i Røros kommune. Skjema finner du lengre ned på siden.
Kommunal bolig kan være et tilbud dersom du har problemer med å skaffe bolig på det private boligmarkedet på grunn av økonomiske, helsemessige eller sosiale forhold. Les mer hvordan du søker kommunal bolig og kriterier for tildeling her.
Når vi tar i bruk Helseplattformen, kan ventetiden før og etter 12. november bli lengre for deg som venter på:
Beboere på institusjon og de som mottar hjemmetjenester får i utgangspunktet tjenester som normalt i denne perioden.
Forvaltningskontoret for helse- og omsorgstjenester
Besøkstider
Torsdager kl. 09.00–15.00 på Øverhagaen 5
Besøkende må følge smittevernreglene i omsorgsboliger og hos hjemmeboende.
Tlf: 72 41 94 00
E-post: postmottak@roros.kommune.no
Postadresse
Røros kommune
v/Forvaltningskontoret for helse- og omsorgstjenester
Bergmannsgata 23
7374 Røros