Folkehelse, Nyheter

Sofakampen 2021 er i gang

Sofakampen

For tredje året på rad arrangeres Sofakampen i et samarbeid mellom Røros Kommune og Sparebank 1 SMN. Sammen skal vi stå opp for folkehelsa, og få folk opp av sofaen.

Stor suksess i fjor
I fjor ble det registrert 77 765 turer og 1051 deltagere. Dette resulterte i nesten 26 000 kr til hver av de tre skolene våre i kommunen fra Sparebank 1 SMN. Midlene var øremerket tilrettelegging av uteaktivitet på vinteren.

Midler til løypekjøring i hele kommunen
Årets utgave av Sofakampen er forholdsvis lik fjorårets utgave. Vi begynner med 115 turmål, noe som kan stige etter hvert som nye turmål foreslås. Sparebank 1 SMN stiller også i år med 1 kr pr registrerte tur. Pengene vil fordeles til lag/foreninger og idrettslag som kjører løyper i kommunen. Dette gjelder Røros Løypeforening, Hitterdal og Feragen IL, Brekken IL, Glåmos IL, H.E.G IL og Rørosgård/Kvernengan Løypeforening.

Hvordan bli med?
For å bli med på Sofakampen laster du ned appen Trimpoeng. Følg registreringa og meld deg deretter på konkurransen «Sofakampen 2021». Arrangementperioden gjelder fra 10.mai til og med 24.september. Deltagelse er helt gratis, og registrering på de ulike turmålene skjer via innsjekk med mobilen.

Om du ikke allerede er registrert, så anbefales følgende: Last ned appen, registrer deg og opplev mange fine turmål i hele kommunen. Her finnes noe for enhver smak og fysisk form.