Arealplaner, Bygge og bo, Høringer, Nyheter, Politikk

Har du innspill til reguleringsplan for Øra arena?

Plankart

Reguleringsplan for Øra arena er lagt ut til høring, og vi inviterer deg til å si din mening om forslaget.

Reguleringsplanforslaget avklarer bruken av området til idrettsformål. I tillegg tilrettelegger planen for bruk av deler av området til oppstillingsplass for bobil og campingvogn.

Plandokumentene for Øra arena (arealplaner.no)

Trenger du hjelp til å finne dokumentene kan du ta kontakt med servicetorget. På lenken nedenfor får du veiledning i hvordan du leser en reguleringsplan.

Leseveiledning

Vi ønsker dine innspill

Send innspillene til postmottak@roros.kommune.no, eller per post til Røros kommune, plankontoret, Bergmannsgata 23, 7374 Røros, innen 15. november 2024.

Du får ikke et eget svarbrev tilbake når du sender et innspill. Innspillet ditt blir gjengitt kort og kommentert i saksframlegget når saken legges fram for sluttbehandling.

Hva skjer videre?

Når høringen er avsluttet blir alle innspill vurdert og eventuelle endringer blir tatt inn i planen, før den blir behandlet i kommunestyret.

Du får informasjon om vedtatt reguleringsplan i lokalavisene, og på våre nettsider. Alle berørte parter får skriftlig beskjed.