Kultur, idrett og fritid, Nyheter

Send inn spillemiddelsøknader innen 1. november / Seedth spïelen tsavtshvierhtide rahkan 1. biejjien åvtelen

bilde ned mot et par føtter som står på et rødt og svart skateboard og ei ramme med skriften Husk fristen for å søke spillemidler: 1. november // Mujhtieh minngemes biejjien spïelevierhtide ohtsedidh: Rahkan 1. biejjien

Hvert år kan man søke om statlige spillemidler til anlegg. Fristen for å søke i Røros kommune er 1. november.

//

Fïerhten jaepien maahta staate spïelen tsavtshvierhtieh ohtsedidh. Rahkan 1. biejjien minngemes biejjien Rossen tjïeltesne ohtsedidh.

Søknad om statlige spillemidler

Overskuddet fra Norsk Tipping fordeles blant annet til idrettsformål. Av delen som går til idrett går omtrent 50 % til anlegg; dvs. idrettsanlegg, friluftsanlegg og nærmiljøanlegg i kommunene. For at et anlegg skal kunne søke om spillemidler er det to forutsetninger:

• Anlegget må stå i kommunens plan for idrett, aktivitet og friluftsliv (trykk her for å se planen).
  • Nytt for 2024: det er ikke lenger nødvendig med idrettsfunksjonell godkjenning, men behovsvurdering skal følge søknaden (se bestemmelsene s. 8 og s. 100).

Trykk på lenken under for mer informasjon om hvem som kan søke og hva det kan søkes på. Her finner dere også søknadsskjema.

Anleggsregisteret: Anlegg for idrett og fysisk aktivitet

Har du spørsmål angående spillemidler, ta kontakt med Kulturkontoret:

Kulturkonsulent
Caroline Oksdøl Søberg
E-post: caroline.soberg@roros.kommune.no/tlf: 90 55 14 46.