Kultur, idrett og fritid, Nyheter

Takk til alle som bidro til sommeraktiviteter i år!

mange hender som møtes og et hjerte med teksten TAKK inni

Tusen hjertelig takk til alle som bidro til at det ble masse sommeraktivitet for barn og unge i Røros kommune i sommer. Dere er enestående!

Noen aktiviteter var allerede planlagt på forhånd, og noen lag og organisasjoner kastet seg rundt på kort tid og ordnet et opplegg i anledning kalenderen. Til sammen bidro 19 ulike aktører til at det skjedde varierte aktiviteter hele sommeren til både barn og ungdom i kommunen vår.

Formålet med å ha en aktivitetskalender er å tilby barn og unge varierte aktiviteter i løpet av sommerferien. Det er også et mål at aktiviteten skal være gratis eller rimelig. Tilbudet kan i tillegg gi deltakerne en mulighet til å prøve ut nye fritidstilbud, som kan bidra til økt rekuttering for lag og organisasjoner.

Fra og med 2024 vil oppgaven med å lage sommeraktivitetskalender for barn og unge ligge fast hos Virksomhet for kultur og fritid. Dette betyr at arbeidet med aktivitetskalenderen for neste sommer kan begynne allerede nå!

Ta gjerne kontakt for innspill og spørsmål angående sommeraktiviteter 2024:

Caroline Oksdøl Søberg
Kulturkonsulent