Helse og omsorg, Koronavirus

Tilbudet om koronavaksine på Vitus apotek Røros er avsluttet

Fot av et glass med vaksine mot covid-19

Influensavaksinering og koronavaksinering har pågått for fullt de siste ukene, både hos Røros kommune og Vitusapotek Røros.

Fra desember kan du ikke lenger ta koronavaksine på Vitusapotek Røros. Kommunen skal selv ta hånd om koronavaksinering. – Årsaken er at vilkårene for refusjon fra Helfo har endret seg for kommunene. En anstrengt kommuneøkonomi gjør at vi er nødt til å gjøre denne endringen, opplyser virksomhetsleder helse Frode Bukkvoll.

Vitusapotek Røros har vært et viktig supplement for Røros kommune med koronavaksinering siden februar 2022. – Vi har hatt et veldig godt samarbeid med Vitusapotek Røros, og mange av kommunens innbyggere har benyttet seg av det gode tilbudet, sier Bukkvoll.

Har du ikke vaksinert deg enda, er det fortsatt mulig

FHI anbefaler at alle over 65 år og de som tilhører en risikogruppe vaksinerer seg. Du kan fortsatt rekke å ta både influensa- og koronavaksine før jul.

Helsestasjonen på Røros har drop-in både 6. og 20. desember fra klokka 13-15. Det er bare å møte opp – du trenger ikke bestille time.

I tillegg tilbyr begge apotekene på Røros influensavaksinering. Vitusapotek Røros finner du på Domus kjøpesenter, mens Apotek 1 Røros ligger ved Fagmøbler på Øverhagaen.

//

Gellie almetjh leah sohtevaksijnem jïh koronavaksijnem åådjeme, dovne Rossen tjïelten luvnie jïh Vitus Apotek:sne.

Jåvleasken raejeste datne ih vielie maethieh koronavaksijnem Vitus Apotek:sne vaeltedh. Guktie dellie sjædta? Rossen tjïelte edtja koronavaksijnide gïehtelidh.

Ih leah vaksijnem vaalteme? Datne ennje maahtah dam vaeltedh

Healsoestasjovnesne Plaassjesne dle drop-in biejjieh jåvleasken 6. jïh 20. biejjien ts. 13-15. Båetieh amma – ih daarpesjh tæjmoem dangkodh.

Gåabpatjahkh apotekh Plassjesne sohtevaksijnide faelieh. Vitus Apotek Røros datne Domus bovrejarngesne gaavnh, jïh Apotek1 Røros datne Fagmøbler:en baalte Øverhagaen:sne gaavnh.