Kun en skade på grunn av regnet siste døgnet (no/eng)

Kartbilde som viser farenivået for Hans i inrge

Klokken 9.30 tirsdag morgen er det foreløpig i Røros kommune kun meldt om en skade på vei, etter regnet det siste døgnet. Korssjøveien i Hådalen, er delvis utgravd og må utbedres slik at den blir kjørbar igjen.

Det siste døgnet er det målt 41,5 mm nedbør på målestasjonen på brannstasjonen, og dette er uvanlig mye for oss. Det er meldt regn også i dag, men ikke like mye som forrige døgn. Marken er mettet av regnet som allerede er kommet, og kommunen følger fortsatt nøye med utover dagen.

Vi vurderer at det fortsatt går greit for oss her i Røros kommune, sier beredskapsrådgiver Frode Skogås.

English:

Per Tuesday 8 August 9:30 am: The situation in Røros municipalty is satisfactory. So far, only one damage are reported in Røros: Korssjøveien (Hådalen). Rain is also reported today, but not as much as the previous day.

Pressekontakter

• kommunedirektør Kjersti Forbord Jensås