Illustrasjon om SAMINOR 3 februar 2024

Helse- og levekårsundersøkelsen SAMINOR 3 kommer tilbake til Røros. Fikk du ikke deltatt sist, kan du delta nå! Få deg en enkel helsesjekk og bidra til viktig forskning!

Alle mellom 40-79 år som er bosatt i Røros kommune har fått en invitasjon til å delta i helse- og levekårsundersøkelsen SAMINOR 3. Fikk du invitasjonen i høst, men fikk ikke deltatt? Da er du hjertelig velkommen til å delta nå. Du kan møte på drop-in time når som helst.

Hvordan foregår det?

Undersøkelsen går ut på å besvare et spørreskjema og å delta i fysiske undersøkelser på feltstasjonen. Her kan du se fra åpningen av feltstasjonen på Unicare høsten 2023.

Etter undersøkelsen får du med deg en del resultater fra undersøkelsene og det kan være interessante opplysninger om egen helse. Les: en helsesjekk forlenget livet

1. februar åpner vi feltstasjonen vår på Unicare på Øverhagaen 15 og vi håper så mange som mulig møter opp. Feltstasjonen vår er åpen fram til 17. februar.
  • Åpningstider: kl. 09.00 til 16.30.
  • Langåpent tirsdag, onsdag og torsdag kl. 09.00–18.00
  • Lørdagsåpent 10. februar kl. 10.00-14.00

Hvis den tildelte timen ikke passer kan du komme innom når som helst innenfor åpningstidene. Du trenger ikke gi beskjed dersom du ikke kan møte opp.

Ditt bidrag er viktig!

Hver deltaker er like viktig, uansett helsetilstand, kjønn, eller kulturell bakgrunn. Jo flere som deltar, desto bedre kunnskap og forskningsresultater får vi. SAMINOR er en viktig kilde til kunnskap om helse og levekår i midt- og Nord-Norge. Forskningen kan brukes til å forbedre helsetilbudet og til å sette i gang forebyggende tiltak.

Når vi er ferdige med undersøkelsene vil vi lage en rapport som viser resultatene totalt for hele kommunen. Da får kommunen et oversiktsbilde av folkehelsa i kommunen og det er nyttig for å kunne sette i gang helsefremmende tiltak der det trengs.

Vinn premier!

Alle som deltar i SAMINOR 3 er med i trekningen av noen fine premier. Blant annet sykler, treningsklokker + mange andre premier. Vi annonserer når trekningen er på våre nettsider og kontakter vinneren.  Ditt personvern blir i varetatt og trekningen blir ikke koblet til dine svar.

Kontakt SAMINOR

Hvis du har spørsmål om undersøkelsen eller trenger hjelp til å delta i undersøkelsen kan du kontakte oss på saminor@uit.no eller ringe oss på hverdager mellom 10.00-14.00, telefonnummer +47 40 64 94 69. www.saminor.no