Vårt eget kulturhus Storstuggu starter i vår to konsepter for å skape opplevelser for publikum i disse spesielle tider: Stuggustream og Stuggukino.

Livestream fra Gropa

Førstkommende torsdag klokka 19.00 blir det første livestreaming gjennom konseptet «Stuggustream». Stuggustream blir et digitalt møterom direkte fra Storstuggu, hvor det blir både gode samtaler og ulike kulturelle innslag fra forskjellige gjester utover våren. Første sending vil bli ledet av gjesteprogramleder Guri Jortveit, og de får besøk av blant annet kommunedirektør Kjersti Forbord Jensås samt musikalartist Snorre Ryen Tøndel. I tillegg kommer Kirsti Sæter og John Arne Langen innom for å fortelle om KoronaLive, og i den forbindelse blir det et innslag av Peder Angel.

Har DU noe du har lyst til å vise frem?

Stuggustream kan også bli et vindu for å vise frem hva som foregår rundt i regionen i denne perioden. Det er derfor lov å ta kontakt med Storstuggu om du har noe du ønsker å vise frem!

Kino på bestilling

Film er best på kino! Hos Røros Kino kan du nå invitere med deg de du bor i samme hus som til en privat kinovisning og ta en pause fra virkeligheten. Kravet er at det kun kan være folk fra samme husstand i kinosalen under forestillingen, og ordinære smitteregler som avstand og håndvask gjelder også på kino.

NB! Ingen skal gå på kino hvis de eller noen i familien har luftveissymptomer.

Fra tirsdag 14.april blir det visninger hver dag kl 18:00 og 20:00 med unntak av lørdag, da flytter vi forestillingene til 14:00 og 16:00.

Hvordan bestiller jeg kinovisning?

Bestillinger kan sendes inn til jo.hage@roros.kommune.no

Liste over filmer du kan velge imellom ligger ute på Facebook-eventet Stuggukino: Kino på bestilling

For mer informasjon, ta kontakt med:

Anne Linn V. Schärer (kulturhusleder)
Mail: annelinn.scharer@roros.kommune.no

Jo Hage (kinosjef)