I godt over førti år har Røros Kommune delt ut kulturprisen til mottagere innenfor et svært bredt kulturfelt. Kulturprisen består i dag av et diplom og et prisbeløp på 15 000,-.

Send inn din nominasjon!

Røros kommune kan hvert år dele ut kommunens kulturpris. Prisen deles ut til personer, lag eller organisasjoner som har gjort en aktiv innsats for å styrke kulturlivet i kommunen eller bidratt til å gjøre Rørosbygdene kjent utover landet på det kulturelle plan. Alle innbyggere i kommunen kan komme med forslag til kandidater til Røros Kommunes kulturpris. I tillegg kan Røros Kommune selv foreslå kandidater.

Har DU forslag til hvem som bør få årets kulturpris? Se mer her for hvordan du skal gå frem: Røros kommunes kulturpris

Nominasjonsfrist 1. november