Helse og omsorg, Nyheter

Erfaringskonferanse – Helsevaktbilen

Akuttmedisinsk samarbeid – ny innpakning – styrket innhold!

Røros kommune og Klinikk for- akutt og mottaksmedisin inviterer til erfaringskonferanse på Røros. Det vil bli mulig å følge konferansen digitalt, men fysisk deltakelse anbefales. Vi vil presentere et samarbeidsprosjekt som vil ha overføringsverdi til mange helsetjenester. Tjenesteinnovasjonsprosjektet har pågått i 3 år og er i sin avslutningsfase. På konferansen vil vi presentere hele reisen, fra ide til prosjektslutt og evaluering.

Konferansen foregår på Røros Kultur og Konferansesenter, Storstuggu 26.–27. januar 2022

Tjenesteinnovasjonsprosjektet mellom primær og spesialisthelsetjenesten tar utgangspunkt i samarbeidet mellom ambulansepersonellet på Røros og helse- og omsorgstjenestene i Røros-regionen.

«Mobile integrated health care» og «Community paramedicine» er to sentrale begreper som man benytter internasjonalt, og som har vært inspirasjonen til etableringen av samarbeidsprosjektet vårt.  Helse Midt-Norge, Helsedirektoratet (avdeling for akuttmedisin og beredskap) og seksjon for helsefag i Helse- og omsorgsdepartementet har vært samarbeidspartnere.

Prosjektet er omtalt i Nasjonal Helse og omsorgsplan, og prosjektet har blitt presentert for en flere helseforetak og kommuner det siste året. Vi ønsker alle å finne gode løsninger for hvordan man kan skape gode og bærekraftige tjenester for befolkningen!

Hvem er konferansen for: Ansatte og ledere i helsetjenesten i begge forvaltningsnivåene.

Det vil bli presentert og diskutert konkrete erfaringer vi har gjort oss i prosjektet og som understøtter utfordringene og forhåpentligvis gi inspirasjon til å begi seg ut i egne tjenesteutviklingsprosjekter. Hva fungerte og hvorfor? Hva er resultatene?

Mer informasjon og påmelding finner du her.

Har du spørsmål, kan du kontakte kommunalsjef Marit Agnete Trollerud.