Røros kommune har ansatt Anne Linn Vingelsgaard Schärer som ny kulturhusleder på Storstuggu. Anne Linn er 31 år gammel og kommer fra Kvikne, men er for tiden bosatt i Oslo.

Om å starte i jobben som kulturhusleder sier Schärer:

“Jeg gleder meg veldig til å bli bedre kjent med Storstuggu og Røros! Det er et flott kulturhus, i en spennende og aktiv kulturkommune. Jeg er glad for at jeg får være med og bidra til å utvikle huset videre”.

Fra Livestock til Storstuggu

Anne Linn kommer fra stillingen som festivalleder for Livestock på Alvdal. Hun har i denne stillingen vært hovedansvarlig for å utvikle denne festivalen til å være en stor og viktig festival i vår region. Anne Linn har også erfaring som utøvende musiker og barnebokforfatter. Hun har i sin utdannelse en kombinasjon av prosjektledelse kultur, bedriftsøkonomi, administrasjon og ledelse.

En komplettering av laget

“Det er gledelig å få komplettert laget som jobber med kultur i kommunen, med en kunnskapsrik, utviklingsorientert og kulturengasjert medarbeider. Vi gleder oss til at Anne Linn starter i stillingen”, sier kultursjef Morten Tøndel

Anne Linn tiltrer stillingen 1. januar 2020.

Kontaktinfo Anne Linn Vingelsgaard Schärer: tlf-950 17 588/e-post- annelinn@livestockfestivalen.no