Arealplaner, Høringer, Nyheter, Politikk

Oppstart av reguleringsplan for Sundveien

– Si din mening innen 8. September 2024

Røros kommune varsler om oppstart av detaljregulering for Sundveien. Formålet med planarbeidet er å utarbeide en ny og oppdatert reguleringsplan for skole og tidligere barnehageområde med tilhørende infrastruktur.

Her finner du plandokumentene.

Her kan du gå direkte til plandokumentene for Sundveien (arealplaner.no)De ulike dokumentene finner du under planbehandlinger og kunngjøring av planarbeid.

Si din mening innen 8. september.

Innspill sender du til Røros kommune, planavdelingen på postmottak@roros.kommune innen 8 september. Husk å oppgi adressen din, og merk sendingen med  planID og plannavn.

Alle berørte grunneiere varsles med brev. Grunneiere har plikt til å informere eventuelle leietakere eller andre som har rettigheter tilknyttet eiendommer i planområdet. De som sender inn merknader får ikke svar på sin henvendelse. Alle merknader fra private og offentlige etater blir referert og kommentert som en del av saken når den behandles. Ditt navn og adresse vil stå i oppsummeringen. Brev som sendes inn er offentlige tilgjengelige med mindre de inneholder sensitive data. Bruker du e-post, vil din e-post adresse bli offentlig tilgjengelig gjennom kommunens innsynsportal. Se lov om rett til innsyn i dokument (offentlighetsloven) 3 og 13.

Hva skjer videre?

Når fristen har gått ut blir alle innspill vurdert når planforslaget utarbeides. Alle berørte parter får skriftlig beskjed når det er gjort et vedtak. Har du spørsmål? Da kan du ta kontakt med saksbehandler ingunn.holoymoen@roros.kommune.no eller servicetorget på 72419400