Kultur, idrett og fritid, Nyheter

Søk tilskudd til kultur- og idrettsformål innen 1. mai

Ønsker du å søke tilskudd til arrangement, større kulturprosjekter, idrettsformål eller til den frivillige organisasjonen du er med i? Da kan du søke på ulike tilskuddsordninger hos kommunen nå. Fristen er 1. mai.

Tilskudd til kultur- og idrettsformål

Disse tilskuddsordningene har frist 1. mai, og skal søkes på digitalt:

• Tilskudd til idrettsformål
  • Arrangementsstøtte
  • Tilskudd til fritidskulturlivet
  • Prosjektstøtte

I tillegg kan tilskuddsordningen Ung kultur søkes fortløpende, senest to uker før tiltaket skal gjennomføres.

Trykk her for å finne søknadsskjemaer og retningslinjer

Informasjon om de ulike ordningene

Tilskudd til idrettsformål er et generelt tilskudd som går til idrettslag som søker, hvor størrelsen på tilskuddet er basert på blant annet antall medlemmer og undergrupper i laget.

Arrangementsstøtte skal bidra økonomisk til gjennomføringen av større arrangement i Røros kommune. Med store arrangement menes her arrangement som går over flere dager eller er av en viss størrelse. Ordningen gjelder både eksisterende og framtidige arrangement i kommunen.

Tilskudd til fritidskulturlivet skal brukes til frivillige kulturaktørers aktivitet, prosjekter og åpne enkeltarrangement i Røros kommune.

Prosjektstøtte skal støtte kunst- og kulturprosjekt som bidrar til kvalitet og mangfold i Røros kommunes kunst- og kulturtilbud. Ordningen kan søkes av både profesjonelle kunst-/kulturaktører, lag/foreninger og institusjoner.

Ung kultur er en tilskuddsordning som skal være med å skape mer kulturaktivitet både av, for og med barn og ungdom. Ordningen skal gjøre det enklere for ungdommer å utvikle og gjennomføre egne arrangement eller prosjekt. Den skal også bidra til kulturtiltak og/eller -tilbud for barn og unge, igangsatt av voksne.

Kontaktinformasjon tilskuddsordninger:

Morten Tøndel