100-årsmarkering og utstilling av pioneren Daniel Mortenson

[NO/SA] Rørosmuseet, Rossen tjïelte / Røros kommune og Aajege inviterer til 100-årsmarkering av pioneren Daniel Mortenson tirsdag 3. september 2024, i Smelthytta Rørosmuseet.

Tirsdag 3. september er det 100 år siden Daniel Mortenson (1860 – 1924) gikk bort. Daniel Mortenson var en reindriftssame, politiker, redaktør og lærer, og en pioner i det sørsamiske organisasjonsarbeidet. Han var en dyktig talsmann og meget sentral under det store samiske landsmøte i Tråante – Trondheim i 1917. I tillegg var han både skribent og redaktør for avisa, Waren Sardne.

«Daniel Mortensons innsats, framtidstro og pågangsmot var en motivasjon for å fortsette arbeidet for å sikre rørossamenes livsgrunnlag og kultur»

Program:

Kl. 18.00 | Røros øvre kirkegård
Markering med minnetaler ved Daniels Mortensons minnestein

Kl. 18.30 | Smelthytta, Rørosmuseet
Åpning av miniutstilling om Daniel Mortenson ved ordfører i Røros kommune, Isak Veierud Busch

Kl. 19.00 | Smelthytta, Rørosmuseet
Foredrag om Daniel Mortenson med Ann Kristin Solsten

Gratis inngang og enkel servering

Buerie båeteme – Velkommen!
———————————————————-

Vuesiehtimmiem rïhpestibie: Daniel Mortensson (1860 – 1924)

Rørosmuseet, Rossen tjïelte jïh Aajege böörieh 100 jaepieh mojhtese-gaavnedimmiem dåeriedidh. Båetieh Smelthyttese Rørosmuseet:sne dæjstan skïereden 3. biejjien 2024.

Dæjstan skïereden 3. biejjien 100 jaepiej juassah Daniel Mortenson (1860-1924) sealadi. Daniel Mortenson lij båatsoesaemie, politikere, redaktöövre jïh lohkehtæjja. Dïhte aaj tsïegline lij åarjelsaemien organisasjovnebarkosne. Dïhte eadtjohke håaloje jïh joekoen vihkeles stoere saemien laantetjåanghkosne Tråantesne jaepien 1917. Dïhte aaj tjaelije jïh redaktöövre plaeresne man nomme Waren Sardne.

«Daniel Mortensonen barkoe, jaahkoe jïh ïedtje lin motivasjovne vielie barkedh saemiej jielemem jïh kultuvrem gorredidh»

Ts. 18.00 | Plaassjan bijjemes gærhkoegaertene
Mojhtesehåaleme Daniel Mortensonen mojhtesegierkien uvte.

Ts. 18.30 | Smelthytta, Rørosmuseet
Rossen tjïelten åejvie Isak Veierud Busch edtja onne-vuesiehtimmiem Daniel Mortensonen bïjre rïhpestidh.

Ts. 19.00 | Smelthytta, Rørosmuseet
Ann Kristin Solsten edtja buerkiestimmiem Daniel Mortensonen bïjre utnedh.

Namhtah öörneme jïh aelhkies beapmoeh

Buerie båeteme – velkommen!