Nyheter, Politikk

Støtt Røros kommunes innsamling til årets TV-aksjon! / Dåarjelh Rossen tjïelten tjöönghkemem daan jaepien TV-aksjovnese

Illustrasjon for årets TV-aksjon
Røros kommune har laget en egen innsamling på spleis.no for å samle inn penger til årets TV-aksjon. Vi blir veldig glad om DU blir med oss på denne!

TV-aksjonen NRK 2023 går til Redd Barnas arbeid for å hjelpe barn som er rammet av krig og konflikt. Hvert sjette barn i verden  vokser opp i krig og konflikt, og det har aldri vært så mange barn på flukt som nå. Årets TV-aksjon går til tiltak som gjør familiene,  skolene og nærmiljøene tryggere for barn i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, Den demokratiske republikken Kongo og Norge.

Her kan du lese mer om TV-aksjonen 2023

//

Rossen tjïelte lea tjöönghkemem spleis.no dorjeme. Desnie maahtah beetnegh daan jaepien TV-aksjovnese vedtedh. Mijjieh joekoen geerjene sjïdtebe jis DATNE sïjhth dåeriedidh!

Daesnie maahtah TV-aksjovnen 2023 bïjre lohkedh