Pårørendeskole til pårørende av personer med demenssykdom

ei utsprunget rose

Nasjonalforeningen for folkehelsen, Os helselag, Røros og Holtålen demensforening og Tolga helselag i samarbeid med Os kommune, Røros kommune og Tolga kommune inviterer til pårørendeskole for pårørende av personer med demenssykdom.

Tilbudet er for personer som har et familiemedlem eller venn med en demenssykdom. Pårørendeskolen går over fem mandagskvelder på Verjåtunet sykehjem på Os klokka 18.30 – 21.00. Arrangørene ønsker å gi økt kunnskap om demenssyksommer. Kurset er gratis.

Mandag 18. september: Hva er demens? v/Bjørn Lichtwarck, lege Alderspsykiatrisk avdeling, Sanderud. OBS: første kurskveld varer til 21.30.

Mandag 25. september: Kommunikasjon med personer med demens v/Roger Santokie, sykepleier.

Mandag 2. oktober: Hverdagen med demens v/Aud og Kåre Bakosgjelten.

Mandag 9. oktober: Hjelpeapparat, hjelpemidler og kartlegging v/representanter fra den enkelte kommune.
OBS: her er oppmøtested i hver enkelt kommune.
Pårørende Røros kommune: Øverhagaen, Øverhagaen 5, Røros.
Pårørende Os kommune: Verjåtunet, Rytrøa 2, Os.
Pårørende Tolga kommune: Vidarheim, Skoleveien 8, Tolga.

Mandag 16. oktober: Lover og rettigheter v/Maja Presthagen, fagleder Os kommune.

Påmelding
Meld deg på innen 12. september til Os kommunes servicetorg på telefon 62 47 03 00 (mandag – fredag kl. 10 – 14) eller til Målfrid Kvarteig på telefon 911 32 387 eller e-post kari.aamo@os.kommune.no.

Vel møtt!