Nyheter, Politikk

Ny i Røros! Ny nettside for nye innbyggere og de som har lyst til å flytte hit

gutt på ski gjør en flipp i lufta

Ny i Røros er en helt ny nettside som skal gjøre det lettere for alle som flytter hit å bli kjent i kommunen vår. Ny i Røros skal også gi alle som vurderer å flytte hit et innblikk i hvordan det er å bo og leve her.

Du kan klikke deg inn på Ny i Røros fra forsiden til roros.kommune.no.

Muligheter og inspirasjon

Ny i Røros viser muligheter og gir inspirasjon til hvordan du kan skape deg et godt hverdagsliv. Hva du kan fylle fritiden med har mye å si for å skape seg et godt hverdagsliv. Derfor har vi løftet fram fritidsaktiviteter, frivillighet og opplevelser – både for voksne og barn. Det er også gjennom disse arenaene vi blir kjent med folk og får oss nye venner.

Røros er kjent både for verdensarven og fjellnaturen rundt. Men Røros er mer enn det! På Ny i Røros blir du kjent med kulturkommunen Røros, og sørsamisk språk og kultur.

Ny i Røros er en portal

Det meste vi trenger å vite for å bo og leve i Røros ligger allerede både på kommunens nettsider og hos andre aktører i kommunen – men når du er helt ny trenger du litt hjelp til «å komme i gang».

På Ny i Røros finner du derfor snarveier til de vanligste innbyggertjenestene, sånn som søppeltømming, skolerute, åpningstider på bibliotek og ungdomsklubb – og mye mer.

Du finner også lenker til ledige jobber både i Røros og regionen vi er en del av. Leter du et sted å bo kan du klikke deg inn på bolig til salg eller bolig til leie.

Besøk Ny i Røros