Det er mange fordeler med å kunne spille et instrument. Du kan underholde venner og familie, du har alltid noe å henge fingrene i, og det er dessuten fryktelig sunt for hjernen! Nå har du muligheten til å lære deg noen grep på det populære instrumentet ukulele, når Den kulturelle spaserstokken inviterer til kurs.

Hva er en ukulele?

Ukulelen ser ut som en liten gitar med fire strenger. Det er ganske lett å lære å spille ukulele, og du når raskt et nivå hvor du kan spille hele låter, og kan underholde familie og venner – eller deg selv. Vi har ukuleler til utlån de første kursdagene, men det beste er om du har med din egen ukulele.

Du får tips til hvor du kan kjøpe ukulele til en billig penge første kursdag!

Kursdager

Tors. 28.03. | Tors. 02.05. | Tors. 04.04. | Tors. 09.05. | Tors. 11.04. | Tors. 25.04. | Tors. 16.05. | Tors. 23.05.

Sted og tid

Storstuggu klokken 10.00 – 12.00

kr. 800,- per pers (hel kursrekke)

Kursholder

Kursholder er Christine Gebs, gitar- og ukulelelærer ved Røros kulturskole. Christine er utdannet ved musikkonservatoriet i Trondheim. Hun har tidligere hatt ukulelekurs for Den kulturelle spaserstokken i Trondheim.

Røros frivilligsentral: berit.sevatdal@roros.kommune.no / 928 43 261 eller
Røros kulturkontor: ane.linn.haagaas@roros.kommune.no / 924 31 207

Påmeldingsfrist: 14. mars. Bindende påmelding! Første mann til mølla. Kurs gjennomføres med forbehold om tilstrekkelig med påmeldinger.

Arr: DKSS Røros kommune

Takk til Røros skole for utlån av ukuleler!