Arbeid, aktivitet og familie, Nyheter

“Rïeseldidh” – Ornamentikk på smykker og bruksgjenstander

Rossen tjïelte/Røros kommune ved Kulturskolen viderefører fjorårets suksess med «familieprosjekt» som er et tilbud for voksne og barn kan ta del i kreativt arbeid sammen!

Når og hvor?   Hver tirsdag kl. 16.30- 19.30, Praahkan skuvle/Brekken skole

• Varighet:          6 uker
  • Oppstart:         Uke 44 – tirsdag kl. 1630-1930
  • Kursleder:       Meerke Krihke Leine Bientie

I samisk tradisjon foregår læringsprosesser på tvers av generasjoner. Tilbudet gir mulighet for både barn og voksne å jobbe sammen med ulike produkter. Deltagerne vil få mulighet til å skape sammen ved å utforske samisk form, naturmaterialer, teknikk, bruk og tradisjon under veiledning.

Igjennom praktisk arbeid og sosialt samvær vil deltakerne få mer kunnskap og erfaring i bruken av ornamentikk. Samisk språk og kultur vil være naturlig del av tilbudet. Deltagerne trenger ingen forkunnskaper, alle er velkomne til å delta!

Egenandel: Kr. 250,- pr. deltager. Materialkostnad er inkludert i egenandelen.

Målgruppe: Barn sammen med voksen. Barn og unge over 12 år kan delta uten følge av voksen. Begrenset antall plasser, først til mølla-prinsippet gjelder. Påmelding sendes til Ellen Kristine Klemmetvold ellen@kunstogkaos.no , for andre spørsmål ta kontakt med Ida Marie Bransfjell ida.bransfjell@roros.kommune.no eller tlf.  989 00 604

Buerie båeteme/velkommen!