Nyheter, Næring

Åpent næringsmøte i Røros 27.8.2024 / Ræhpas jielemetjåanghkoe Plaassjesne 27.8.2024

God næringsutvikling betinger et godt samarbeid mellom kommunen, næringslivet og samfunnet for øvrig. Ordfører Isak Veierud Busch, kommunedirektør Kjersti Forbord Jensås og næringskoordinator Elisabeth Wikan Heidtmann inviterer deg til informasjonsutveksling og gode diskusjoner om følgende tema:

• Sikring av Rørosmartnan
    Rørosmartnan er et flaggskip for rørossamfunnet som også har store økonomiske ringvirkninger for næringslivet. Men Rørosmartnan er ikke robust nok. I møtet får du høre om og bli med på diskusjonen rundt utfordringsbildet, arbeid som er gjort og tanker om hva vi må gjøre for å sikre at også kommende generasjoner har en Rørosmartna.
  • Kompetanse
    Studiesenter Trøndelag Sør deltar og presenterer hvem de er og hvilke muligheter som ligger i deres tilbud.
  • Fremtidens turistinformasjon i Røros
    Reiselivet er en viktig næring i Røros. Turistinformasjonen gir tilreisende god informasjon, og den er en viktig del av vertskapet for et reisemål. Turistinformasjoner er i stadig utvikling, og trenden med økt digitalisering har for lengst nådd reiselivsnæringen. Også i Røros er det behov for å gjøre justeringer, og i møtet får du være med på diskusjonen om hvordan den fremtidige turistinformasjonen i Røros bør være.

I tillegg vil det bli gitt informasjon om økonomien i Røros kommune og muligheter for næringslivet til å samle ansatte og kunder til hyggelig samvær under VM på ski i Trondheim. En pause med kaffe og god prat med andre næringsdrivende og kommunen blir det også tid til.

Tid/Tïjje: Tirsdag den 27.8.2024, kl. 18-21
Sted/Sijjie: Storstuggu, møterom Christianus Sextus

PÅMELDING HER

Ta gjerne kontakt med næringskoordinator Elisabeth Wikan Heidtmann (tel. 926 57 906) dersom du har spørsmål, kommentarer eller sliter med påmeldingen.

Velkommen! / Buerie båeteme!