Barn, unge og utdanning, Kultur, idrett og fritid, Nyheter

Invitasjon – forslag til lokale DKS-produksjoner

Foto: Ellen Kristine Klemmetvold

(Foto: Ellen Kristine Klemmetvold)

Den kulturelle skolesekken (DKS) er en nasjonal ordning som sørger for at alle skoleelever i Norge får oppleve profesjonell kunst og kultur hvert år. Kommunene får et årlig tilskudd til lokale produksjoner.

Røros kommune inviterer derfor kulturutøvere i regionen om å sende inn forslag til produksjoner for grunnskolene og barnehagene i kommunen.

Produksjonene skal være av høy kvalitet, og være innenfor et av de seks kulturuttrykkene: filmkulturarvlitteraturmusikkscenekunst og visuell kunst.

Forslagene skal inneholde en prosjektbeskrivelse, beskrivelse av aktørene, målgruppe i alder/trinn, antall deltagere/publikum, økonomi. Det er ønskelig å knytte produksjonen opp mot planverk i grunnskole og barnehage.

Forslag og eventuelle spørsmål sendes til Nils Graftås, DKS-koordinator, på epost nils.graftas@roros.kommune.no, tlf.: 92825647. Frist: 30. mai