Nyheter

Røros kommune nominert til innovasjonspris for bruken av budsjett- og analyseverktøyet Framsikt

Bilde av presentasjon-slide som viser de fire nominerte kommunene til Framsikt sin Innovasjonspris: Nesodden, Karmøy, Bergen og Røros.

Denne uka har vi deltatt på brukerforumet til Framsikt – vårt nye budsjett- og analyseverktøyet.

Både gleden og overraskelsen var stor da vi var en av fire som ble nominert til innovasjonsprisen!

Det er første året Røros kommunen tar i bruk Framsikt. Juryen har sett etter bruk av ny funksjonalitet utviklet i 2019, klimabudsjett, grafiske nøkkeltall, grafikkmuligheter,investeringskart, interaktive mål og kostratabeller, og bærekraftsmål. De har også sett etter andre innovative grep for å få fram budskapet i sin økonomiplan.

Bergen kommune vant innovasjonsprisen, og de har brukt Fremsikt i flere år. Karmøy kommune og Nesodden kommune var også nominert. Det var over 350 representanter fra kommuner i hele landet tilstede på brukerforumet.

Her kan du lese Rådmannens forslag til årsbudsjett og Økonomiplan 2020–2023