Informasjonsmøte om kadaverhundkurs

sporhund med logo

Det avholdes informasjonsmøte om kadaverhundkurs den 3. juni på Røros. Møtet er åpent for alle interesserte. Jonny Mathisen fra Norske kadaverhunder kommer og informerer nærmere om hva kurset dreier seg om, hvilke krav det er til hunden osv. Det vil også være anledning til å stille spørsmål etter gjennomgangen. Det er ikke bindende å delta på informasjonsmøte.

Det planlegges gjennomføring av kadaverhundkurs i løpet av sommeren 2024, dato er ikke satt enda. Formålet er å utdanne ekvipasjer som kan være tilgjengelige og kan gå kadaversøk ved feks. rovdyrangrep i beitesesongen. Kurset er et samarbeid mellom beitenæringa og kommunene i Røros, Os og Holtålen. Det er derfor ønskelig at deltakerne har tilknytning og er bosatt i, eller i nærheten av de tre kommunene. Dersom ledig kapasitet, vil det også åpnes for deltagere ut over dette.

Tid: 3. juni 2024 kl. 19.00
Sted:
Storstuggu på Røros – møterom Sextus.

Velkommen til informasjonsmøte!