Brannvernuka arrangeres hvert år i uke 38 av Brannvernforeningen, Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) og forsikringsselskapet If, i samarbeid med brannvesenet. Formålet er å bevisstgjøre alle om brannfaren i en tid på året da antall boligbranner vanligvis øker.

I denne forbindelse inviterer Rørosregionen brann og redning til åpen dag på brannstasjonen på Røros Lørdag den 23/9-2023 fra klokken 1200 til 1400. det vil bli aktiviteter for barn, kunnskapsløype, premier og vi viser frem noe av utstyret vi bruker.

Igjennom uke 38 vil vi også besøke barnehager med brannbil og forebyggende personell i alle våre kommuner.

I år er det bare Rørosbrannstasjon som vil bli åpen, men vi håper at alle som har mulighet og lyst tar turen og besøker oss.

Velkommen til oss.