Status regn- og flomfare i Røros kommune – 7. august kl. 11 (NO-ENG)

Kartbilde som viser farenivået for Hans i inrge

Frode Skogås, beredskapsrådgiver, vurderer situasjonen i Røros kommune nå som tilfredsstillende.

• Så langt i dag har det kommet lite og pent regn i vårt område, og ingen flom i våre store vassdrag, Håelva og Hyttelva
  • Ren Røros informerer om at det fortsatt er en del å gå på før demningen ved Aursunden er full.

Det er forventet mest nedbør i dag ettermiddag mellom klokken 16 og 18.

Røros kommune følger nøye med på situasjonen, og vurderer fortløpende om ytterligere tiltak må iverksettes. Vi oppdaterer situasjonen her på vår nettside, og på våre sider på facebook og instagram.

English:

Extremely heavy rain is expected in parts of South Norway. Take precautions and follow the advice from emergency authorities! Carefully consider whether the journey is necessary.

Per Monday 7 August 11 am: The rain is light in Røros municipality, and the situation is satisfactory. More rain is expected this afternoon between 4 pm and 6 pm. We continuously update the information about the situation on our websitefacebook and instagram.

Information in English:

Pressekontakter