mars, 2023

23mar17:0019:00AnbefaltHvordan kan du være en ressurs for barn? Informasjonsmøte 23. mars17:00 - 19:00

Jente med lue og skjerf

Informasjon

Barneverntjenesten for Holtålen, Røros og Os kommuner og Fosterhjemstjenesten i Bufetat inviterer til informasjonsmøte om hvordan du kan bidra for barn i kommunen.

• Torsdag 23. mars, klokken 17 til 19, i Storsalen på Øverhagaen bo-, helse- og veldferdssenter, Øverhagaen 7.
  • Du kan melde deg på informasjonsmøtet ved å gå inn på fosterhjem.no eller bare ta kontakt på e-post: havard.fikkan@bufetat.no

I en periode kan et barn ha behov for støttekontakt noen timer i uka. Støttekontakten og barnet kan sammen gjøre aktiviteter som blir gode opplevelser for barnet. Barn kan også ha behov for et besøkshjem i kortere eller lengre perioder, vanligvis en helg i måneden.

Noen barn har også behov for et fosterhjem i en kortere eller lengre periode. Som fosterhjem har du en enestående mulighet til å gi barn og unge en fremtid i trygge omgivelser. Et fosterhjem tar vare på barn og unge som ikke kan bo hjemme hos foreldrene sine i en kortere eller lengre periode. Et fosterhjem kan også ta i mot og gi omsorg for barn fra andre deler av Trøndelag.

Mange lurer på om de i sin situasjon kan bidra i forhold til et barn. Vi svarer gjerne på de spørsmålene dere har både under og etter møtet. Vi serverer kaffe og noe attåt i fine omgivelser på Øverhagaen. Vel møtt!

(Torsdag) 17:00 - 19:00