September, 2021

23sep18:0022:00AnbefaltNoeri iehkede – Ungdomskveld // Røros Pride 202118:00 - 22:00 Ungdommens Hus Røros, Hans Aasengata 1, 7374 Røros

Informasjon

En sosial og koselig aften midt i nydelige Røros sentrum. Med grilling og konsert ute, og kino inne. Dette er hovedsaklig et arrangement for ungdom, men alle aldre som synes programmet ser kult ut kan være med på moroa.

Buerie båeteme/velkommen!

Torsdag 23. september på Nilsenhjørnet og Ungdommens Hus Røros.

18.00: Parken åpner. Coop Mega Røros og Stensaasen Reinsdyrslakteri spanderer gratis mat. Vi griller pølser og burgere.
18.30: Utekonsert med Åvla og DJ iDJa.
19.30: Filmen PRIDE vises på Ungdommens Hus Røros (Maks 45 plasser).

Dette arrangementet er gratis og rusfritt.

Dette er et samarbeid mellom Røros Pride, Ungdomsrådet i Røros kommune, Røros kino, Røros kommune og Ungdommens Hus Røros.

Vi takker våre sponsorer Coop Mega Røros og Stensaasen Reinsdyrslakteri.

Design: Svein Arne Aspås.
——-

Info Åvla og DJ iDJa:

«ÅVLA» heter egentlig Ole Henrik Lifjell kommer fra Bleikvasslia og er artist i tillegg til å være skuespiller. Gjennom et dypdykk i sine egen tilhørighet til det sør-, pite-, og nordsamisk har ÅVLA jobbet med å revitalisere og videreutvikle joiken i et samtidsrettet lydbilde. Mye av inspirasjonen kommer av mange timer med lytting i forskjellige arkiv med gamle innspillinger av joik fra de forskjellige områdene artisten selv har tilhørighet til. ÅVLA kombinerer joik med sang der han bruker både samiske og engelske tekster, som gjerne er politiske eller personlige.

«DJ iDJa» heter egentlig Markus Tronhaugen, kommer fra Bjerka og er selvlært musikkprodusent. Som DJ iDJa har han bemerket seg som DJ i Sápmi de siste par årene.
Med stor lidenskap for elektronisk dansemusikk kombinerer han urban electronica med joik. Inspirasjonen kommer fra det tradisjonelle samiske på den ene siden, og fra house og disco på den andre. Og han har klare ambisjoner med musikken.

——-
Info om filmen PRIDE:

Den britiske dramakomedien PRIDE er en herlig og fantastisk morsom film om to fullstendig ulike kulturer som krasjer i hverandre, og som forsøker så godt de kan å samarbeide mot et felles mål. Filmen har et solid skuespillergalleri bestående av blant andre Bill Nighy, Imelda Staunton og Dominic West og et lydspor med svingende 80-talls hits. Rett og slett en gledesspreder av en film full av kjærlighet, varme og kostelige scener. Filmen fikk høye terningkast da den hadde premiere i 2014.

Pride

(Torsdag) 18:00 - 22:00