Barn, unge og utdanning, Kultur, idrett og fritid, Nyheter

IDA GLØTHEIM RAMBRAUT – NOMINERT TIL DRØMMESTIPENDET 2019

Ida G Rambraut

“Drømmen min er å jobbe med sminke på heltid og hele tiden utvikle det kunstneriske uttrykket, gjerne i et filmstudio eller et teater. Drømmen blir mer og mer virkelig for hver dag.”

“Utrolig nok fikk jeg en e-post fra en sminkeskole i Los Angeles, Cinema Makeup School. Jeg har kommet inn og starter der i august 2019!”

Slik starter drømmen til Ida Gløtheim Rambraut, som i år er nominert av Røros kommune til årets drømmestipend. Vi er stolt av å presentere en usedvanlig dyktig kunster med et noe uvanlig uttrykk.

Hva er drømmestipendet?
Drømmestipendet består av 100 stipend à kroner 15 000 – til sammen 1,5 millioner kroner.
Stipendordningen er et samarbeidsprosjekt mellom Norsk kulturskoleråd og Norsk Tipping. Gjennom denne stipendutdelingen ønsker vi å synliggjøre kommunenes arbeid for barn og unge. Vårt håp er at Drømmestipendet skal være verdifull inspirasjon og et viktig bidrag til å oppfylle mange unge kulturutøveres drømmer. Les mer om Drømmestipendet her.

For nærmere informasjon, ta gjerne kontakt med kulturskolen.
Dere kan også kontakte Ida på tlf: 416 41 003