framtidas trygghet og omsorg, Nyheter

Nå vokser Øverhagaen bo-, helse-, og velferdssenter fort!

Bilde fra byggepalssen på Øverhagaen når flere av elementene i massivtre har blitt montert.

Nå har vi begynt å montere elementer og endelig kan du se at bygget begynner å reise seg. Vi er nå i byggetrinn 1, og i løpet av den neste drøye måneden skal det monteres 850 elementer av massivtre. – Du vil se at bygget vokser fort i tiden som kommer, sier Dag Øyen som er virksomhetsleder tekniske områder.

Yttervegger og tak blir også i elementer, og disse skal produseres i Holtålen og Midtre Gauldal. – Etter planen skal det være tett bygg første uka i desember, i følge Dag Øyen.

Vi bygger med miljøvennlig massivtre

Visste du at massivtre er miljøvennlig fordi det binder mye CO2? Og ja – det er produsert i Norge. Røros kommune fikk også klimasatsmidler for å bygge med slike elementer.

Følger du med på vårt kamera på byggeplassen?

Du kan følge byggeprosessen fra dag til dag via via webkameraet på Øverhagaen

Kontaktperson i Røros kommune

Har du spørsmål kan du kontakte Dag Øyen, virksomhetsleder tekniske områder.

Bilde fra byggeplassen når det er satt opp noen elementer av massivtre på grunnmuren.

Vi bruker miljøvennlige elementer i Øverhagaen bo-, helse, og velferdssenter.