Folkehelsetips, Helse og omsorg, Nyheter

Røros ligger på 6. plass i HUNT-undersøkelsen!

Annonsefor HUNT med teksten "En halvtimes innsats fra en RØrosing kan gi mange mennesker et bedre liv. Delta på HUNT - Helseundersøkelsen i Trøndelag!"

I dag tidlig klokka 9.00 har 24,3% av rørosingene svart på HUNT. Det betyr at vi ligger på 6. plass blant de 27 kommunene som deltar. Tallene gjelder alle som har mottatt HUNT via SMS. Foreløpig er ikke svar via posten med i svarandelen. Dette vil komme etterhvert.

Nabokommunene våre leder an med 35,2% i Tydal og 32,1% i Holtålen.

Damene leder på Røros

På Røros har 30,1 % av damene svart mens mannfolka ligger litt bak med 18,4%, så her er det mye å gå på. Deltagelsen er størst blant de over 45 år og oppover, og lavest blant de under 30. Husk at du kan vinne en sykkel, et treningskort eller kinobilletter når du deltar. Les mer om konkurransen her.

Bli med du også!

Vi heier videre på rørosingene og oppfordrer alle til å svare – både de unge og de gamle – og de midt på!

Mer informasjon

Husk at du kan få hjelp til å delta. Se åpningstidene på hjelpetjenesten her.

Du kan lese mer om HUNT her.

Hvis du ikke har mottat HUNT på SMS eller i posten kan du ringe HUNTs hjelpetelefon: 412 80 018.