Folkehelse, Nyheter

Kan selvhjelpgrupper være noe for deg?

Ei lita jente i lilla kjole ser i kameraet og smiler og blunker

Holtålen-, Os og Røros i samarbeid med Frisklivsentralen og Frivilligsentralen starter opp med selvhjelpsgrupper for alle over 18 år etter påske. Selvhjelpsgrupper skal virke både helsefremmende og forebyggende. Dette er en gylden mulighet til å jobbe med egne utfordringer.

Gruppen vil være selvstyrt, men får starthjelp av to kursede igangsettere, som også ordner med lokaler. Gruppen vil bli i hver kommune om nok påmeldte, eller felles om få interessenter.

Hva er selvhjelp og hvem kan ha nytte av dette?

• Et sted å ta tak i egne utfordringer sammen med likepersoner (5-8 personer)
  • Gratis tilbud
  • Basert på tillit, respekt og taushetsplikt.
  • Målet er å oppleve felleskap, dele tanker, følelser og erfaringer, noe som gir styrke til å gå videre i egne endringsprosesser.
  • Gruppen er for alle som har et problem eller en utfordring i livet. For eksempel: sorg, angst, ensomhet, uro, skam, utilstrekkelighet, nedstemthet, avhengighet, trist, sliten osv.

Nærmere tidspunkt for oppstart blir annonsert. Ta kontakt innen 18. mars hvis du ønsker å være med. Vi tar også imot henvendelser etter dette.

Alle har vi noe i bagasjen, bruk det til å komme videre!

Du er velkommen til å ta kontakt ved spørsmål eller påmelding:
Psykisk helse- og rustjeneste:
Li Søderhielm tlf: 95243948 epost: li.soderhielm@roros.kommune.no
Bente Otterstad tlf: 46826593 bente.otterstad@roros.kommune.no