januar, 2020

23jan20:0022:00AnbefaltAiming For Enrike Bakrus // Konsert20:00 - 22:00 Ungdommens Hus Røros, Hans Aasengata 1, 7374 Røros

bilde av to menn

Informasjon

Aiming For Enrike er på plateslippturné i forbindelse med nyplata ”Music For Working Out”, som gis ut i januar. Og heldige er vi som får oppleve denne dyktige duoen i konsertform.

Supportband er fabelaktige BAKRUS.

Det er bare å glede seg stort til nok en herlig konsertaften.

Inngang voksen: 100,-
Gratis for alle under 18, UH-medlem og klubbkretsen.
Rusfritt.
——-
Man kan trygt si at Aiming For Enrike har vært kjent over hele verden for sine frenetiske, ville og engasjerende live-shows, all den tid de har turnert, og turnerer, i land som USA, India, Japan, Tsjekkia, Norge, England og Tyskland m.fl. Men at musikken deres passer best på scenen er en misoppfatning som innimellom oppstår. Det motbeviser de derimot til fulle på deres kommende album «Music For Working Out».

Der hvor de tidligere har eksperimentert med støyende svingninger og frenetiske angrep, har musikken til Aiming For Enrike nå beveget seg mer og mer mot klubben og dansegulvet. Det er mer futuristisk, det er funky og det er mer inkluderende. Inspirasjonen hentes denne gangen fra så vidt forskjellige artister som Talking Heads, Jon Hopkins, ABBA og Mr. Oizo, samt filmer og serier som «Stranger Things», «Blade Runner» og «Interstellar». Du kan nesten høre det allerede, kan du ikke?

Der hvor forrige album, «Las Napalmas», var en musikalsk virvelvind du aldri ville ut av, leverer de nå supersoniske tekno-tunes, som passer like godt oppi klubben, i øreklokkene, eller på scenen. Det blir en fest uansett hvordan du vrir og vender på det, og Aiming For Enrike låter fortsatt ikke som noe annet du har hørt før.

Fellesnevneren for musikken til Aiming For Enrike har alltid vært energi og eksplosivitet, og det er det ingen tvil om at du får servert det nå også. Aiming For Enrike lever fortsatt i sitt eget univers, hvor alt sentrerer rundt det som skjer mellom Simen og Tobias. I studio, på scenen, i turbussen, backstage, og i øvingslokalet. Når du først er dratt inn i det, vil du aldri ut igjen. Ikke at du hadde klart det uansett.

”Music For Working Out” gis ut på Pekula Records 10. januar 2020.

——-
Pønkrockkvartetten BAKRUS fra Røros leverer kontraster så det holder. Rask og aggressiv pønk brytes opp av rolige melodier og sår tematikk. Siden de slapp debutplata «Tynn Kjærlighet» i 2018 har bandet gjort rykte på seg som et forrykende energisk liveband. Tekstdrevet norskrock av den gamle sorten leveres med all fortvilelsen og sinnet det fortjener. I oktober satte bandet publikumsrekord på Ungdommens Hus Røros i forbindelse med «Per», en fantastisk EP bestående av Bakrus sine tolkninger av 7 Per Bergersen-låter. Og nylig spilte bandet konserter med storheter som Valentourettes og DePress i Trondheim.

Foto: Anne Valeur

(Torsdag) 20:00 - 22:00