Nå er det lov til å ha 100 publikummere på Storstuggu, dermed åpnes det for flere arrangementer utover våren! Med nye retningslinjer for arrangement, kan kulturhusleder Anne Linn V Schärer endelig vise frem hva Storstuggu har på plakaten denne våren.

Teater, revy, konserter og mye mer!

Og det er mange opplevelser i vente. «Den 10. mars får vi besøk av Turneteatret i Trøndelag med forestillingen «Best før», og så går det slag i slag med russerevy, Vinterfestspill, konsert med Bjarne Brøndbo, Valkyrien Allstars og Ida Jenshus, danseforestillingen «Hardly ever» samt barneforestillinger fra både Riksteatret og Teater Innlandet», forteller Anne Linn. Hun oppfordrer publikum til å sjekke ut oppdatert program og sikre seg billetter på Storstuggu sin hjemmeside. «Bergstaden Filmklubb fortsetter med spennende program annenhver mandag, og kinoen viser film hver eneste dag», sier Anne Linn.

Kun for innbyggere i Røros kommune

Den nye endringen betyr at det kan komme 100 publikummere på Storstuggu, men arrangementene er kun for de som har bosted i Røros kommune.
«I tråd med anbefalingene fra regjeringen er kinoen og arrangementer på Storstuggu kun åpne for Røros kommunes innbyggere, og vi ber publikum om å overholde dette», forteller Anne Linn. For de som ikke kommer seg til Storstuggu, oppfordrer hun til å følge med på «Stuggustream» eller sjekke ut Storstuggu sin egen podcast «Stugguprat». «I løpet av våren skal vi ta en prat med flere av gjestene som er innom Storstuggu, og først ut er «The Real Thing» som kommer på besøk den 1.april». Selve sendingen av Stuggustream er gratis, og her kan du få med deg en samtale med kveldens artist og andre spennende gjester før konsert.

Ønsker velkommen i trygge rammer

Anne Linn gleder seg til å ta imot folk på huset igjen. Hun oppfordrer folk til å holde seg oppdatert på hjemmeside og sosiale medier, da programmet raskt kan endre seg utfra smittesituasjon. «Storstuggu skal være en trygg arena, og vi følger alle smittevernsregler og gjeldende retningslinjer. Nå gleder vi oss alle til å endelig kunne tilby publikum opplevelser igjen, og vi vil også slippe flere nyheter fremover».

Våren på Storstuggu:

10.mars: Turnéteatret i Trøndelag: Best før
18.-20.mars: Vinterfestspill i Bergstaden
19.-21.mars: Russerevy: CoronaVirus(s)!
22.mars: Bjarne Brøndbo – Det e Det. Det. E.
1.april: Stuggustream + konsert med The Real Thing
8.april: Stuggustream + konsert med Valkyrien Allstars
15.april: Teater Innlandet: Fuglefesten
17.april: Riksteatret: Tobias og dagen det smalt