Røros kommunes regnskap for 2016

Fremside forskriftsregnskap 2016

2016 ble et økonomisk godt år for Røros kommune.

Røros kommunes regnskap for 2016 er nå oversendt revisjon og innrapportert til SSB. Foreløpig årsresultat viser et overskudd på 20,4 millioner kroner før inndekning av tidligere års underskudd. Ved inngangen av året var akkumulert underskudd på ca 15 millioner kroner, dette betyr at regnskapet kan avsluttes med et netto overskudd på i overkant 5 millioner kroner, og dette betyr også at prosessen for utmelding av ROBEK-listen kan starte når regnskapet er ferdig behandlet.

Endelig årsregnskap med årsberetning og revisjonsberetning vil være klart for politisk behandling om ca en måned. Endringer i regnskapstall kan komme som et resultat av revisjonsprosessen, og regnskapet er ikke å anse som endelig før revisjonsberetning foreligger.