Arealplaner, Bygge og bo, Nyheter, Politikk

Varsel om oppstart av reguleringsarbeid – Reguleringsplan for Tollef Bredals vei 11

Det er satt igang detaljregulering av Tollef Bredals vei 11 i Røros kommune. Samtidig sendes forslag til planprogram ut på høring. Norconsult AS utarbeider planen på oppdrag fra Compenso Eiendom AS.

Planen skal legge opp til leilighetsbebyggelse på taket til den eksisterende næringsbebyggelsen i Tollef Bredals vei 11. Etablert virksomhet i form av handel og tjenesteyting skal videreføres i den eksisterende bygningsmassen.

Planforslaget er ikke i tråd med overordnet plan, og utløser dermed krav om planprogram og konsekvensutredning. Planprogrammet kunngjøres sammen med varsel om oppstart av planarbeidet, og legges ut på høring samtidig. Merknader til oppstartsvarsel eller planprogram sendes til Norconsult, som sammenstiller disse og sender de over til Røros kommune før fastsetting av planprogrammet.

Planprogram og planinitiativ finner du her

I kommunens kartløsning ser du kartet over planen

Har du innspill

Du kan sende innspill til planarbeidet og merknader til planprogrammet til oppdal@norconsult.com eller til Norconsult AS, Inge Krokanns veg 9, 7340 Oppdal, innen 31.08.21.