Arbeid, aktivitet og familie, Nyheter

Samisk språkkurs for nybegynnere – Oppstart 20. oktober 2021

En smilende kvinne og tre barn sitter rundt et bål i en lavvo, om vinteren.

Samisk språkkurs for nybegynnere (A1) – Sørsamisk
Studieorganisasjonen Folkeuniversitet i samarbeid med Røros kommune og Aajege tilbyr ettermiddagskurs i sørsamisk for alle ansatte i Røros kommune som ønsker å lære seg litt samisk hverdagsspråk.
I løpet av våren 2022 blir det anledning med fortsettelseskurs for alle som har gått samiskkurs for nybegynnere i løpet av 2021.

Hvem passer kurset for?
Alle! Lærere, barnehageansatte og andre kommuneansatte som ønsker å tilegne seg grunnleggende ferdigheter og kompetanse i samisk. Passer for nybegynnere og de som kan litt samisk fra før.

Når foregår undervisningen?
Undervisningen består av 50 undervisningstimer. Undervisningen skjer på onsdager fra kl. 1500-1745
Oppstart onsdag 20. oktober – 23. februar 2021.

Sted: Aajege samisk språk- og kultursenter, Sundveien 12, 7374 Røros

Pris: Kurset er kostnadsfritt.

Påmeldingsfrist onsdag 6. oktober 2021

Påmelding sendes til: isabell.cathrin.hagen@folkeuniversitetet.no
Vi trenger informasjon om navn, e-post, postadresse, mobilnummer, fødselsdato og ansettelsesforhold f.eks. barnehage

Mer informasjon om kurset finner du her.
Ønsker du mer informasjon om kurset eller stipend kan du også ta kontakt med koordinator, Ida Marie Bransfjell på e-post ida.bransfjell@roros.kommune.no