Arbeid, aktivitet og familie, Barn, unge og utdanning, Nyheter

Meld deg på samisk språkkurs i dag. Oppstart 7. april 2021

En smilende kvinne og tre barn sitter rundt et bål i en lavvo, om vinteren.

Samisk språkkurs for nybegynnere (A1) – Sørsamisk

Røros kommune ønsker at alle skal gis mulighet til å høre, se og bruke samisk språk og kultur på alle samfunnsområder. Ansatte med samisk språk- og kulturkompetanse er avgjørende for å sikre nødvendig utvikling i barnehage, skole og kommunal forvaltning.
Hvem passer kurset for?

Lærere, barnehageansatte og andre kommuneansatte som ønsker å tilegne seg grunnleggende ferdigheter og kompetanse i samisk. Passer for nybegynnere og de som kan litt samisk fra før.

Når foregår undervisningen?

Kurset består av 50 undervisningstimer. Undervisningen skjer på onsdager fra kl. 15:00-17:30, 7. april – 16. juni og 18. august – 6. oktober 2021

Sted: Aajege samisk språk- og kultursenter, Sundveien 12, 7374 Røros

Pris: Kurset  er kostnadsfritt.

Påmeldingsfrist er torsdag 25. mars 2021

Påmelding sendes til: johanne.skumsnes@fu.no

Vi trenger informasjon om navn, e-post, postadresse, mobilnummer, fødselsdato og ansettelsesforhold f.eks. barnehage

Mer informasjon om kurset finner du her.

Ønsker du mer informasjon om kurset eller stipend kan du også ta kontakt med koordinator, Ida Marie Bransfjell på e-post ida.bransfjell@roros.kommune.no