Arealplaner, Bygge og bo, Nyheter, Politikk

Kommuneplanens arealdel 2019-2029 er nå vedtatt

kommuneplan

Ny kommuneplan ble vedtatt av Kommunestyret 27.05.21. Dette er kommunens viktigste styringsdokument for arealutviklingen fremover og er sammen med kommuneplanens samfunnsdel og økonomiplanen kommunens øverste styringsdokument.

Ved denne rulleringen av arealdelen har absolutt alle dokumenter blitt utarbeidet på nytt, helt fra kunnskapsgrunnlaget til plankartet. De nye bestemmelsene setter tydeligere rammer for arealutviklingen fortetting, prioritering av områder og utbyggingsstruktur, bruk av hensynssoner for verdier og infrastruktur.

Plandokumentene

Arealplankartet og planbestemmelsene er juridisk bindende for kommunens arealpolitikk. Alle dokumenter til kommuneplanens arealdel finner du i kommunens planarkiv.