Kommunedirektørens julekaffe 2019

Bilde fra Falkbergetsalen med deltakerne som ser på presentasjonen på kommunedirektørens julekaffe

I desember hvert år inviteres alle ansatte til kommunedirektørens julekaffe. Kommunedirektøren tar oss igjennom de viktigste endringene, prosessene og prosjektene som organisasjonen vår har hatt i løpet av året. Vi deler også ut prisene til årets medarbeider og årets arbeidsmiljø.

Et sosialt samlingspunkt med faglige innslag

Julekaffen skal være en felles arena og et samlingspunkt for en stor organisasjon som leverer et bredt tilbud av tjenester til alle døgnets tider. Det er ikke mulig å samle alle ansatte på et sted til samme tidspunkt, men julekaffen er et tilbud til alle ansatte som har mulighet til å delta.

De siste årene har kommunedirektørens julekaffe også hatt motiverende og faglige innslag på programmet. I år var det direktør for Statens arbeidsmiljøinstitutt (STAMI) Pål Molander, som holdt et foredrag om arbeidsmiljø med forankring i forskning.

Årets medarbeider og årets arbeidsmiljø 2019

Siden 2017 har vi kåret årets medarbeider og årets arbeidsmiljø. Gjennom denne kåringen vil vi trekke frem de gode medarbeiderne vi har, og det vi sammen klarer å oppnå i arbeidshverdagen vår.

I år var det Guri Punde Moen, avdelingsleder ved servicetorget, som mottok pris for årets medarbeider, og renseanlegget fikk prisen for årets arbeidsmiljø. Det var leder for arbeidsmiljøutvalget og virksomhetsleder for brann, Frode Skogås, som delte ut prisene. Prisen for årets arbeidsmiljø ble tatt imot av virksomhetsleder for tekniske områder, Dag Øyen, på vegne av avdelingen.

Det er arbeidsmiljøutvalget (AMU) i Røros kommune som velger ut hvem som skal motta prisene på bakgrunn av innsendte nominasjoner. AMU er et samarbeidsutvalg som jobber for å sikre et forsvarlig og godt arbeidsmiljø i hele organisasjonen. Alle ansatte i Røros kommunen har mulighet til å nominere både årets medarbeider og årets arbeidsmiljø, og det er disse nominasjonene sammen med begrunnelser som utgjør vurderingsgrunnlaget for AMU.

Bilde av Guri Punde Moen som vant prisen for årets medarbeider 2019 i Røros kommune

Guri Punde Moen vant prisen for årets medarbeider 2019

Virksomhetsleder for tekniske områder Dag Øyen tar imot prisen for årets arbeidsmiljø 2019 på vegne av Røros renseanlegg

Virksomhetsleder Dag Øyen tok imot prisen for årets arbeidsmiljø 2019 på vegne av Røros renseanlegg