Ida Rambraut - Drømmestipendet

Ida Gløtheim Rambraut ble i går kveld tildelt Drømmestipendet 2019. Dette skjedde under Kulturskoles Vårslepp i Storstuggu. Ida ble tidligere i år nominert av Røros kommune.

Ida driver med kunstmaling i ansiktet og har kommet inn på en av verdens mest anerkjente sminkeskoler for film og teater i Los Angeles. Der starter hun til høsten. Se mer om Idas arbeid og drømmer her.
Hun fikk utdelt prisen av varaordfører Bjørn Salvesen, og sentralstyremedlem i Norsk Kulturskolerådet, Berit Konstad Graftås.
Drømmestipendet består av 100 stipend à 15 000 kroner og er et samarbeid mellom Norsk kulturskoleråd og Norsk Tipping.

Drømmestipendet skal være verdifull inspirasjon og et viktig bidrag til å oppfylle mange unge kulturutøveres drømmer. Gjennom stipendordningen ønsker man å synliggjøre kommunenes arbeid for barn og og unge.