Helse og omsorg, Høringer, Nyheter, Næring, Politikk

Hva mener du om skjenkestart under Rørosmartnan? – Offentlig høring

tappekraner for øl

I dagens kommunale alkoholforskrift er ordinær skjenkestart kl. 11.00 for øl og vin (opp til 22 %), og kl. 13.00 for brennevin (mer enn 22 %). Under arrangementet Rørosmartnan er all skjenkestart kl. 13.00.

Den 27. april vedtok kommunestyret å revidere alkoholforskriftens punkt om skjenkestart under Rørosmartnan:

Dagens forskrift beholdes med unntak av skjenking i forbindelse med matservering eksempelvis lunsj, med skjenkestart kl. 11:00.

Forslaget til endring av Røros kommune sin forskrift for alkohol legges ut på høring på kommunens nettside og sendes bevillingshaverne, politiet og NAV. Høringsperiode i 4 uker fra 28.04.2023

Vi vil gjerne høre hva du mener om forslaget til endring av skjenkestart under Rørosmartnan. Vi blir veldig glade om du begrunner det du mener.

Høringsinnspill sendes til postmottak@roros.kommune.no

Høringsfrist 26. mai

Kommunestyret får saken til endelig behandling den 22. juni.

Grunnlagsdokumenter

Dagens kommunale alkoholforskrift