Kultur, idrett og fritid, Nyheter, Næring

“Hjem til jul” sesong 2 – filmes i Kjerkgata

Bilde fra Netflix-serien Hjem til jul, der hovedrollen Anna sparker nedover vintergata på Røros

Neste uke skal sesong 2 av den populære Netflix-serien «Hjem til jul» spille inn scener på Røros. Sesong 2 kan du se på Netflix i desember 2020.

Redusert fremkommelighet i Kjerkgata

Kjerkgata skal gjøres om til julegate. Arbeidet med rigging pågår fra fredag 28. februar til mandag 2. mars. Selve innspillingen vil foregå mellom 3. og 6. mars.

I perioden 28. februar klokka 8.00 til 7. mars klokka 20.00 er Kjergata stengt fra Rauveta og ned til Peder Hiorts gate. Det er åpent for varelevering fra 08.00 til 10.00.

Har du behov for å komme til og fra Kjerkgata i perioden vil du få hjelp til det. Det vil være vakter til stede når opptak skjer. De kan ordne tilgang til de som trenger det.

Seerne har lagt merke til gatene på Røros

Serien er tilgjengelig i 180 land, og har vært en suksess både i Norge og i utlandet. Det mest stilte spørsmålet på Hjem til juls side på IMDb, er hvor serien er innspilt. Det opplyser produksjonsselskapet The Oslo Company.

Destinasjon Røros forteller at de har hatt god respons på kampanjer knyttet opp til Hjem til jul, overfor målgrupper i utlandet. At Røros blir brukt som innspillingssted på større produksjoner har positive ringvirkninger, sier næringssjef i Røros kommune Ole-Kjetil Lagaard.