Illustrasjon med logoen til HelsaMi og bilde av to par hender med papirklipp av en familie som holder hender

Nå kan du som innbygger ta i bruk HelsaMi. Der finner du dine opplysninger som sykehus og kommuner legger inn i Helseplattformen. I starten vil HelsaMi være ganske tom for de fleste av oss, men så snart du har vært i kontakt med helsetjenesten i kommunen eller på St.Olavs vil du se flere opplysninger.

Foreløpig vil du finne timeavtaler, prøvesvar og annen informasjon fra St.Olavs hospital og alle tjenestene i kommunen, utenom legekontoret. Fastlegene og legevakten skal ta i bruk systemet senere i 2023.

Enkel brukerveiledning for å komme i gang med HelsaMi på mobil

Dette kan du gjøre i HelsaMi nå:

• Søke om kommunale helse- og omsorgstjenester
  • Få oversikt over timeavtaler hos kommunale tjenester og St.Olavs hospital
  • Kontakte dine behandlere i helsetjenestene gjennom HelsaMi, enten app eller på PC
  • Se timer, prøvesvar og notater fra besøk som du har hos St. Olavs Hospital
  • Legge inn hvem du ønsker skal være din pårørende, og oppdatere din kontaktinformasjon
  • Lese notater og besøkssammendrag fra din kontakt med helsetjenestene
  • Be om å få tilgang til opplysninger til de du er pårørende for
  • Be om å få tilgang til dine barns opplysninger

Dette får du når fastlegene tar i bruk systemet i 2023:

• Se timeavtaler du har på legekontoret
  • Se svar på prøver du har tatt på legekontoret
  • Notater og besøkssammendrag en informasjon som legen deler med deg. Det er fortsatt legen som avgjør hva som deles med deg i din pasientjournal.

Her kan du logge inn på HelsaMi

• på app’en HelsaMi på mobiltelefon eller nettbrett
  • på nettsiden helsami.no

Du logger på med sikker innlogging med ID-porten (for eksempel Bank-ID).

Du kan også få tilgang på vegne av andre som ønsker at du skal ha oversikt og muligheter til å kommunisere for dem. Det kan for eksempel være barna dine, eldre forelder eller andre du er pårørende til.

Du vil fortsatt ha tilgang til Helsenorge.no, men i HelsaMi finner du mer informasjon om deg, enn det som ligger på Helsenorge.no.

Her kan du lese mer om HelsaMi