frivillighetens år

Røros kommune inviterer til en inspirerende og sosial markering av Frivillighetens dag. Arrangementet er åpent for absolutt alle, og det er selvsagt helt gratis å bli med!

Onsdag 27. april klokken 19.00
Falkbergetsalen, Storstuggu
Gratis inngang, åpent for alle

Frivilligheten – bærebjelken i kultur og idrett
Inspirasjonsforedrag v/ Terje Svendsen
Terje Svendsen er tidligere president i Norges Fotballforbund. Han har også hatt en rekke styreverv, og var blant annet styreleder i Rosenborg mellom 2006 og 2012.

Terje Svendsen.

I dag er han styreleder i Elden. Både innenfor idrett og kulturliv har han hatt et stort hjerte for for vilkårene til frivillige og hvordan man bør jobbe på best måte for en aktiv og engasjert frivillighet.

Utdeling av Røros kommunes Frivillighetspris
Frivillighetsprisen for 2021 ble tildelt Jostein Økdal. Under Frivillighetens dag blir det endelig overrekkelse! Se mer om prisen her: Frivillighetsprisen 2021 til Jostein Økdal

Kulturelle innslag
Bergstadkoret bidrar med vakker korsang, og vi får se utdrag fra skoleoppsetningen av Elden, av og med 10. trinn ved Røros skole.

Enkel servering

Konferansier: Kultursjef Morten Tøndel

Frivillighetens år 2022

Frivillighetens år 2022 skal feire Norges viktigste lagarbeid! Alle lag, foreninger, frivilligsentraler, kommuner og andre samarbeidspartnere inviteres med til å synliggjøre og aktualisere frivilligheten, øke kjennskap og anerkjennelse og til å få flere med!

Året er forankret i regjeringens Frivillighetsmelding. Det er Frivillighet Norge som har fått ansvaret for å planlegge og koordinere innsatsen rundt året. Det skal skal markeres fra nord til sør, på digitale og analoge flater og i både fysiske og digitale arrangementer. Vi gleder oss til å feire frivilligheten. Uten den stopper Norge opp! Se mer her: Frivillighetens år 2022